Zbuntowane Marki

9.30
OTWARCIE
Agnieszka Kwaśniewska
Agnieszka KWAŚNIEWSKA Saatchi&Saatchi
zydel2
Robert ZYDEL
Państwowe Muzeum Etnograficzne
Michał Kociankowski
Michał KOCIANKOWSKI Synergion

Sesję moderuje Robert Zydel, Państwowe Muzeum Etnograficzne

W skali całego świata siła i wpływ przechodzą w nowe ręce. Ci, którzy zyskują na ważności, często czują, że ich rola nie jest właściwie dostrzegana. Starzy mocarze oddają swoje wpływy niechętnie i z obawą. Świat jest jednak coraz bardziej zasobny i nikt nie chce, żeby zaczął płonąć naprawdę. Dla jednych i drugich sposobem na wyrażenie niepokoju jest manifestowanie buntu. Bunt pozwala nam zachować tożsamość i uczciwość względem siebie, ale jednak nie pociąga zagrożeń dla podstaw naszego świata. Tu pojawia się przestrzeń dysonansu – bunt trwa, a świat płynie w swoja stronę. Ten dysonans domaga się odpowiedzi w przestrzeni symbolicznej. To miejsce dla marek.

Kasia ZANIEWSKA

socjolożka o specjalizacji: antropologia współczesności (ISNS UW), badaczka. Od piętnastu lat tworzy projekty badawcze dla marek, instytucji państwowych i organizacji pozarządowych. Od 2012 r odpowiada za perspektywę użytkowników w Totalizatorze Sportowym jako Główna Specjalistka ds Badań. Wcześniej pracowała jako research manager w agencjach badawczych IQS i TNS. Od roku jako Scrum Masterka kieruje projektami dla produktów LOTTO budujących strategię od insightów po omnichannelowe działania. Od września studiuje Service Design na SWPS

Michał KOCIANKOWSKI

Badacz rynku i strateg z 20 letnim doświadczeniem. Zawodowo związany najpierw z ARC Rynek i Opinia później Grupa IQS, gdzie pracował między innymi nad tworzeniem nowych narzędzi badawczych oraz rozwijał dział Research Consulting. W latach 2008-2010 dyrektor działu strategii w Young & Rubicam Warsaw. Poszukiwacz i popularyzator nowych zjawisk rynkowych i marketingowych, autor wielu nagradzanych wystąpień na konferencjach i kongresach branżowych. Od siedmiu lat prowadzi zajęcia na temat badań roli badań konsumenckich w zarządzaniu markami i produktami na studiach podyplomowych SGH. Wykładowca Szkoły Strategii Marki SAR, Szkoły Marketingu Interaktywnego SAR, Szkoły Mistrzów Reklamy oraz Szkoły Badań Rynku PTBRiO, trener PTBRiO. W latach 2008-2012 oraz obecnie Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Juror EFFIE oraz Superbrands.

Jak zaprojektować strajk? Jak dzielić się projektem z innymi, którzy go współtworzą? Czy można strajk zaprojektować tak, żeby dało się go wydrukować w domu? Po co strajkującym wspólna tożsamość wizualna, pliki otwarte, umiejętność obsługi Photoshopa? Czy to wciąż są spontaniczne działania, jeśli mamy swoje logo? I czyje jest to logo?

Opowiem m.in. o tym, dlaczego Strajk Kobiet dba o swój język wizualny, dlaczego Młodzieżowy Strajk Klimatyczny ma font, który także możecie mieć i skąd się biorą plakaty w oknach mieszkań.

Ola JASIONOWSKA

Graficzka i ilustratorka. Od 2016 pracuje w Biurze Marketingu Miasta, wcześniej w agencji DDB Warszawa. Prawie absolwentka Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. Od kilku lat dba o tworzenie trochę ładniejszej Warszawy. Projektowała między innymi dla: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, TR Warszawa, Teatru Narodowego w Warszawie, Teatru Polskiego w Bydgoszczy, Teatru Starego w Krakowie, Amnesty international, Toyoty i Netflixa. Autorka identyfikacji wizualnej Strajku Kobiet i Młodzieżowego Strajku Klimatycznego. Identyfikacja Strajku Kobiet została nagrodzona dwukrotnie przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Żyjemy w czasach, w których bunt jest wszechobecny w przestrzeni społecznej. Buntują się wszyscy i z wielu powodów – fale strajków przetaczają się przez różne grupy zawodowe, o swoje prawa walczą grupy społeczne, w tym mniejszości, silny sprzeciw jest widoczny w grupach generacyjnych, np. wśród młodych.

Jakie to ma znaczenie dla marketingu? Czy to są czasy dla zbuntowanych marek? Czy wręcz przeciwnie? Jak dzisiejszy kontekst wpływa na realizację – nie nowej przecież – idei budowania strategii marek w oparciu o archetyp buntownika?

W wystąpieniu chciałabym przybliżyć jak marki od lat wykorzystywały elementy buntu w swoich strategiach. W jakich sytuacjach po nie sięgały i jakie cele dzięki temu udawało im się realizować? Czy bunt był dobrym sposobem na dotarcie do określonych grup docelowych czy wynikał ze specyfiki kategorii lub sytuacji konkurencyjnej, z jaką mierzy się marka? Wreszcie – czy bunt w marketingu bywa początkiem konsekwentnej i bezkompromisowej drogi realizacji zmiany w świecie? Czy czasami pozostaje jedynie powierzchowną stylistyką?
Chciałabym również zaprosić do dyskusji – czy dzisiaj markom łatwiej czy trudniej jest się buntować niż kiedyś? Jakie wymogi stawiają dzisiejsze czasy przed buntownikami marketingu i zbuntowanymi markami? Co i w jakim zakresie zmienia się w tym obszarze? Przedmiot buntu? Jego formy? Natężenie? A może zupełnie nic?

Agnieszka KWAŚNIEWSKA

Psycholożka i trenerka grupowa. Zawodowo od 20 lat zajmuje się strategią marketingową w agencji reklamowej i firmie consultingowej. Aktualnie jest liderką zespołu strategicznego w agencji Saatchi&Saatchi. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z budowaniem strategii marek oraz programów implementacyjnych obejmujących całościowe doświadczenie z marką. Przewodnicząca Rady Programowej oraz wykładowczyni Szkoły Strategii Marki SAR. Wielokrotna jurorka konkursów branżowych – EFFIE, Euroeffie, Young Creatives.

Sesję moderuje Michał Kociankowski, Synergion

Od koszykarskiej ligi NBA popierającej ruch #BlackLivesMatter po producentów dżinsów, którzy „wspierają” Strajk Kobiet, rok 2020 pełen był marek, które chciały jakoś uczestniczyć w społecznym buncie. Jak się jednak prędko okazało, wyłącznie w tym buncie, który jest wystarczająco sexy i wyłącznie w sposób, który nie wiąże się z żadnym ryzykiem. Kto bowiem ryzykuje publikując zdjęcia Anji Rubik na Instagramie, prawda? W rzeczywistości, zamiast z faktycznym buntem, mieliśmy do czynienia z #rebelwashingiem – wykorzystaniem języka rewolucji i oporu do marketingowych celów, bez faktycznego udziału w proteście czy buncie, do którego odwołuje się marka czy kampania. O co w nim chodzi i dlaczego akurat teraz tak łatwo się „buntować”?

Jakub DYMEK

kulturoznawca, publicysta, cyklista amator. Pisze na dymek.substack.com i do kilku polskich gazet. Autor książki „Nowi Barbarzyńcy”, zajmującej się sukcesem medialnym radykalnej prawicy.

Bycie rebelem oznacza bunt przeciwko mainstreamowi i narzucanym przez większość normom. W naszym wystąpieniu chcemy pokazać, gdzie przebiega linia mainstreamowej akceptacji – co jest obecnie akceptowane, a co (jeszcze?) nie. Spojrzymy na zjawiska zarówno z lewej jak i z prawej strony frontu.

Odpowiemy na pytanie, jakie typy narracji o rebelu są obecne w kulturze/komunikacji marek: jaki jest dzisiejszy rebel, czym się kieruje w swoim działaniu, przeciwko czemu występuje oraz w co się wpisują nowe buntownicze marki.

W wystąpieniu zaprezentujemy również Paletę Rebelskości, pokazującą różne odcienie buntu, niekoniecznie intensywnej czerwieni. Część buntowników może być szarmanckimi gentelmanami czy zbuntowanymi aniołami, co może być kluczowe dla marek które chcą odwoływać się do jakieś formy sprzeciwu czy protestu wobec mainstreamu.

Jacek WASILEWSKI

Właściciel Narrative Impact. Medioznawca i kulturoznawca. Zajmuje się narracjami w reklamie i biznesie, analizą narracji oraz warsztatami z jej kształtowania. Bada mechanizmy narratywizowania rzeczywistości, czyli zamykania wyselekcjonowanych faktów w struktury fabularne. Prowadził badania o wpływie emocji na odbiór tekstu, obrazu i opowieści a także o komunikacji botów. Autor książek pt. Baśnie wolnego rynku, Prowadzeni słowami oraz o polskich narracjach Opowieści o Polsce. Współtłumacz książek Storytelling. Narracje w reklamie i biznesie oraz Nie myśl o słoniu. Jak język kształtuje debatę publiczną.

Agata KOSTRZEWA

Doktorantka na Wydziale Dziennikarstwa UW, gdzie prowadzi zajęcia z retoryki i erystyki. Bada narracje medialne, filmowe i reklamowe. Prowadziła badania o wpływie emocji na odbiór tekstu, obrazu i opowieści a także o komunikacji botów. Pracuje jako konsultant w zakresie analizy semiotycznej i narracyjnej przy komunikacji brandów.

Współczesna kultura pełna jest buntu. Za sprawą m.in. mediów społecznościowych wzrasta polaryzacja polityczna, a figura niepokornego rebelianta cieszy się niesłabnącą popularnością od kontrkulturowego szału lat sześćdziesiątych. Język sprzeciwu i protestu nakłada się dziś na konflikt pokoleniowy, napędzając konfrontację wokół zagadnień takich jak nierówności społeczne czy katastrofa klimatyczna. Przedmiotem naszej prezentacji będzie właśnie ten język buntu oglądany z punktu widzenia semiotyki. Pokażemy, jakie znaki, symbole i narracje dominują we współczesnej kulturze, jaka jest ich struktura i które z nich mają szansę zostać z nami na dłużej. Szczególną uwagę poświęcimy nieoczywistym związkom łączącym współczesne ruchy protestu z kodami i symbolami wypracowanymi w obszarze marketingu. W jaki sposób nowe ruchy społeczne budują swoją mitologię i identyfikację wizualną? Jak kody oporu wykorzystują w swojej komunikacji marki-buntownicy?

Marzena ŻURAWICKA

Kilkanaście lat temu, jako współzałożycielka Semiotic Solutions, wprowadzałam semiotykę na polski rynek marketingowy. Przejechałam Polskę wzdłuż i wszerz niosąc „semiotyczny kaganek”. Na szczęście, na swojej drodze trafiałam na badaczy-pasjonatów, którzy z wypiekami na twarzy implementowali wyniki badań i analiz semiotycznych w swojej pracy.W 2020 r. z grupą nawiedzonych semiotyków i narratologów założyłam Visual & Narrative Institute, który wspiera profesjonalnymi semiotycznymi raportami działania marketerów.   Z wykształcenia jestem kulturoznawcą (studia magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskiem) przekonanym o sile i mocy badań kulturowych w marketingu. Po wielu latach praktykowania semiotyki kulturowej śmiało mogę powiedzieć, że jestem specjalistą w zaawansowanych analizach wizualnych i językowych z wykorzystaniem modeli semiotycznych wypracowanych na gruncie semiotyki uniwersyteckiej, językoznawstwa czy antropologii kulturowej. Jestem autorką kilkunastu publikacji popularyzujących semiotykę w marketingu w pismach branżowych np. Marketing w Praktyce, Brief czy publikacji o międzynarodowym charakterze – ESOMAR Semiotic Series. Prowadziłam wiele prelekcji podczas polskich i międzynarodowych konferencji poświęconych zastosowaniu semiotyki w marketingu. Byłam wykładowczynią Szkoły Badań Rynku prowadzonej przez Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii ponadto prowadziłam okazjonalne szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych np. Uniwersytet Lubelski, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.

Dr hab. Marcin NAPIÓRKOWSKI

Badam mity. Czasem pomagam tworzyć nowe. Wykładam w Instytucie Kultury Polskiej UW. Interesują mnie mity konsumenckie, legendy miejskie, teorie spiskowe i pseudonaukowe. Pisuję regularnie w „Tygodniku Powszechnym”, a czasami też w innych miejscach. Jestem autorem kilku książek, między innymi Kodu kapitalizmu i wydanego niedawno Turbopatriotyzmu o współczesnych polskich mitologiach politycznych. Ciekawymi odkryciami na bieżąco dzielę się na blogu mitologiawspolczesna.pl

Sesję moderuje Kasia Zaniewska, LOTTO

Freie und Hansestadt Hamburg. Miasto z wolnością w nazwie. Jeden z największych portów Europy. Przez stulecia handlowe centrum północy i najstarsza giełda w Niemczech. Miasto, które odkryło Beatlesów zanim świat się o nich dowiedział. I najsilniejsza w Niemczech marka miejska.

Tak, jak mocny, wyrazisty i nieoczywisty jest branding miasta Hamburg, tak ciekawe są pochodzące z niego marki. Bezkompromisowe, antysystemowe, niepoprawne i łamiące reguły. A przy tym bardzo lokalne. Warto przyjrzeć się, jak budują swoje niepokorne strategie i jak się komunikują, przy okazji kształtując swoje miasto.

Katarzyna GAWLIK

Dobrze zasymilowana outsiderka. Psychofanka Hamburga. Od kilku lat zgłębia po nocach tajniki strategii marek odwołujących się do swojego pochodzenia i właśnie kończy doktorat na ten temat. W wolnym czasie w ciągu dnia zarządza projektami z obszaru projektowania usług i produktów cyfrowych oraz customer experience w Deloitte Digital.

Zamiast płacht zasłaniających budynki, estetyczne nośniki w ludzkiej skali projektowane przez uznanych architektów. Zamiast wizualnego i komunikacyjnego bałaganu. treści angażujące i zaangażowane. Godzimy rozwój technologiczny z tradycją rzemiosła. Stawiamy na wzrost biznesu, pamiętając o odpowiedzialności za przestrzeń miasta, zwiększanie neutralności klimatycznej czy zmniejszania zanieczyszczenia światłem. To jest nasza droga. Nasz bunt przeciw bylejakości w przestrzeni publicznej.

Marcin OCHMAŃSKI

Prezes Zarządu Warexpo Sp. z o.o. Kilkanaście lat doświadczenia menedżerskiego. Całą karierę zawodową związany z komunikacją: najpierw jako dziennikarz Polskiej Agencji Prasowej, następnie jako zastępca rzecznika prasowego Urzędu m.st. Warszawy, zarządzający butikową agencją public relations po kierowanie spółką zajmującą się reklamą out-of-home.

Aleksandra DERC-JASIŃSKA

Dyrektorka Marketingu i Komunikacji Społecznej w Warexpo Sp. z o.o. Psycholożka społeczna i kulturoznawczyni. Od lat związana z warszawskim samorządem. Aktualnie pracuje w spółce zajmującej się komunikacją out-of-home, w której łączy wcześniejsze doświadczenia zawodowe z obszarów public relations, marketingu kultury, budowania tożsamości marki czy procesów tworzenia komunikacji wizualnej.

W ubiegłym roku to nie marki, a oddolne inicjatywy społeczne bez budżetów i struktur zawładnęły przestrzenią publiczną i wyobraźnią społeczeństw. Ich przekaz wybił się wśród ogromu informacji i zaangażował emocjonalnie tysiące ludzi. W wystąpieniu podzielę się obserwacjami oraz analizą komunikacji i działania buntowniczych inicjatyw, które występowały przeciwko dotychczasowym regułom gry – od radykalnej, globalnie działającej grupy klimatycznej Extinction Rebellion, przez ruch Black Lives Matter po lokalne Stop Bzdurom czy Ogólnopolski Strajk Kobiet. Co marki komercyjne mogą podpatrzeć? Jakie wnioski warto wyciągnąć? Kiedy i przede wszystkim jak marki komercyjne powinny angażować się w sprawy społeczne?
Creative Strategist w Saatchi&Saatchi, wcześniej doświadczenie zdobywała między innymi w UNICEF-ie i organizacjach międzynarodowych. Absolwentka arabistyki na UAM i SGH, oraz podyplomowych studiów miejskich w Instytucie Badań Przestrzeni Publicznej ASP. Po godzinach – działaczka w obszarze kryzysu klimatycznego i praw człowieka.

Sesję moderuje Agnieszka Kwaśniewska, Saatchi&Saatchi

W swoim wystąpieniu chciałbym zaprezentować i udowodnić tezę, że bunt jest dzisiaj domeną normalsów.

W historii świata (choć pewnie zdarzały się wyjątki) rewolucja i impuls do zmian, pochodziły albo z grup wykluczonych z systemu albo tych, które świadomie stawiały się poza systemem lub w istotnej kontrze do niego.

Ten pierwszy przypadek to wszystkie rewolucje antyartystokratyczne i antyburżuazyjne, które rękami chłopów i/lub miejskiego proletariatu prowadziły do zmiany stosunków własności i oraz zmiany porządku symbolicznego wyrażającego się w hierarchii władzy.

Przykład rewolucji tych, którzy stawiają się poza systemem to studencka rebelia lat 60 lub ruchy alterglobalistyczne z przełomu wieków, kiedy walczono z establishmentem o wolność jednostki, przeciwstawiając się uniformizacji, konsumpcjonizmowi oraz omnipotencji władzy.

Rewolucje antysystemowe przyciągały najbardziej radykalnych; gotowych albo do drastycznej zmiany stylu życia (ruch hippisowski) lub bezpośredniej fizycznej konfrontacji z systemem (alterglobaliści, zamieszki w Seattle).

Marki walczyły wówczas z systemem na swój sposób, promując „buntowniczą” postawę. Cudzysłów jest tutaj całkowicie intencjonalny. Zamiast konfrontacji z systemem proponowały konfrontację z kulturą, czyli to co nazywamy kontrkulturą. Wartości promowane wówczas w ramach walki z systemem to niezależność, sprzeciw wobec reguł, podążanie własnymi ścieżkami czy szczerość. Kiedyś wystarczyło sobie kupić odpowiednie trampki, żeby poczuć się jak prawdziwy buntownik. W ten sposób marki, mimo że korzystały z poetyki buntu, ślizgały się po powierzchni prawdziwych problemów, proponując de facto to co umacniało system i napędzało kapitalizm, z którym rzekomo walczyły.

Tymczasem dzisiaj o zmianę świata walczą nie wyrzutki, radykałowie czy jednostki niepasujące do systemu. Prawa obywatelskie, prawa kobiet, równość, i ochrona środowiska o to dziś walczą zwykli ludzie – mainstream, czyli normalsi. A wraz z nimi międzynarodowe korporacje. Dzisiaj to już nie Converse czy Sprite są symbolami koncesjonowanego buntu, który niczego tak naprawdę nie zmienia. Dzisiaj do walki o rzeczywistą zmianę stają banki, firmy farmaceutyczne, telekomunikacyjne. Co więcej nie jest to bunt pozorowany, towarzyszą mu konkretne działania i poważne przedsięwzięcia na rzecz równości, tolerancji i ratowania planety.

Być może rewolucja normalsów to będzie pierwsza w dziejach świata rewolucja, która wszystkim wyjdzie na dobre.

Adam MIECZNIKOWSKI

Chief strategy officer w Publicis Worldwide Polska Dewiza zawodowa: Świat potrzebuje dobrej reklamy.

Praktyk i pasjonat komunikacji marketingowej. Związany z branżą reklamową od 1994. Łączy pragmatykę doświadczenia w dziale account management z podejściem strategicznym. Od 2013 Chief Strategy Officer w Publicis Worldwide Poland. Agencja specjalizuje się w tworzeniu skutecznych i długofalowych rozwiązań komunikacyjnych i należy do najbardziej nagradzanych na rynku, otrzymując takie wyróżnienia jak „Skuteczność roku” czy „Zaufanie roku”. Współtwórca kampanii wielokrotnie nagradzanych na konkursach Effie, Mixx Awards, Golden Arrow oraz Innovation. Uczestniczył w pracach jury konkursów Effie, Golden Drum oraz Young Creatives. Prowadził zajęcia m. in. na Psychologii Reklamy (UW) oraz w Szkole Mistrzów Reklamy. Na zaproszenie SAR prowadził szkolenie dla jurorów Effie w Chorwacji. Komentator wydarzeń branżowych dla Press oraz Wirtualnych Mediów. Certyfikowany trener biznesu. Gra na gitarze basowej i w brydża.

Ruch B Corp dynamicznie rozwija się od 2006 r. W gronie B Corpów znajdują się najwięksi rebelianci w biznesie, zmieniający model działania firm. Wiele firm koncentruje się na działaniach rekompensujących wpływ firmy na otoczenie, B Corpy po prostu prowadzą biznes w inny sposób wygrywając na rynku. Kaffe Bueno z Danii, Tony’s Chocolonely z Holandii, Alpro [marka Danone] z Belgii redefiniują znaczenie zrównoważonego rozwoju w biznesie. Podczas wystąpienia skupimy się na nowych regeneratywnych i aktywistycznych modelach biznesowych i działaniach Danone zmierzających do certyfikacji wszystkich spółek na świecie do 2025 r.

Paulina KACZMAREK

Manager ds. Zrównoważonego Rozwoju w grupie spółek DANONE z wieloletnim doświadczeniem zawodowym pracy w firmach konsultingowych. Osoba głęboko zaangażowana w rozwój nowych modeli biznesowych i programów mających na celu dobrostan społeczny i dobrostan Ziemi. W DANONE odpowiada za wytyczanie planów zrównoważonego rozwoju w 13 krajach (Skandynawia, kraje bałtyckie, Europa Środkowa). Regularnie zanurza się w przestrzeni lasu wszystkimi zmysłami. Absolwentka Uniwersytet Warszawskiego.

  •  Co nam daje odwaga w marketingu
  • Purpose, brand activism czy to w ogóle pasuje do banku? Jak uniknąć woke-washingu
  • Dlaczego sława marki napędza zespoły do odważnych decyzji
  • Warto robić rzeczy wielkie i ważne, to sprawia że nasza praca jest efektywna i ma znaczenie
  • Jak zaangażować wnętrze organizacji i zdobyć jej commitment
  • Jak przełożyć aktywizm marki na wyniki biznesow.
  • Marketing to Infinite game i trzeba o tym pamiętać.
#IgniteCourage #BeBrave #StayHungry #BeRebel #PositiveImpact #Meaningful

Dariusz MACIOŁEK

Dyrektor Zarządzający Pionu Komunikacji w Banku BNP Paribas. Juror konkursu Effie 2020. Związany jest z branżą marketingową od ponad 16 lat. W ostatnim czasie był Dyrektorem Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej w Aviva, gdzie odpowiadał m.in. za opracowywanie i wdrażanie strategii marketingowej marek Aviva i Expander, tworzenie strategii dla wszystkich linii produktowych w ramach podejścia multichannel, rozwój kanałów społecznościowych, CSR i PR. Wcześniej był odpowiedzialny za całokształt działań marketingowych – strategię marki, komunikację marketingową oraz aktywności sponsoringowe PGE. Poprzednio przez ponad 5 lat pracował w Grupie PZU, gdzie odpowiadał za całość działań internetowych i mediowych prowadzonych przez PZU. Kluczowe projekty to m.in. rebranding PZU czy kampania „Agenci mocno pomocni”.

Sesję moderuje Robert Zydel, Państwowe Muzeum Etnograficzne

W 2020 roku świat stanął w miejscu. Nastąpił reset na globalną skalę, który przyspieszył zjawiska takie jak masowa digitalizacja, współżycie w grupach czy odpowiedzialność społeczna. Kapitalizm, który przez wiele lat unifikował i standaryzował nasze podejście do rzeczywistości, wykorzenił z nas tradycje i więzi spajające społeczności, które na naszych oczach na nowo odżywają. Jaką rolę w przemianie pełni Polska i jej kultura? I co ma z tym wspólnego polofuturyzm? W jaki sposób kapitalizm inwigilacyjny i cyfrowy ślad węglowy doprowadziły avatara do samobójstwa? Jakie narzędzie powinniśmy zacząć stosować już dziś, aby zacząć stopniowo odłączać się od systemu, w którym korporacje technologiczne wiedzą na nasz temat więcej niż własna rodzina?

Joanna MURZYN

projektantka rozwiązań holistycznych, opartych na założeniach zrównoważonego rozwoju, aktywistka, inicjatorka sieci Radicalzz, która bada wpływ technologii informacyjno-komunikacyjnych na człowieka oraz środowisko.

W ramach swojej działalności zrzesza i współpracuje ze społecznością radykalnych marzycieli, polofuturystami, którzy wspólnie przeprowadzają akcje społeczne oraz projektują i wdrażają narzędzia umożliwiające bardziej świadome poruszanie się po sieci.

Konferencja Zbuntowane Marki odbędzie się 11 marca 2021 r., w formule online.
Im bliżej do konferencji tym ceny naszych biletów będą wyższe. Nie warto więc czekać ze zgłoszeniem, bo pula promocyjnych biletów jest ograniczona, a ich cena na pewno nie będzie niższa niż ta, którą widzisz poniżej.
[finale_counter_bar campaign_id="578" product_id="169" skip_rules="yes"]
Kupując bilet na konferencję online Zbuntowane Marki otrzymujesz dostęp do transmisji na żywo konferencji w dniu 11 marca 2021 r. Wszyscy uczestnicy konferencji otrzymają 30 dniowy dostęp do nagrań z wydarzenia.
W trakcie trwania konferencji oraz podczas późniejszego odtwarzania nagrań jeden użytkownik może być zalogowany w danym czasie tylko na jednym urządzeniu. Materiały audiowizualne udostępniane w ramach wydarzenia przeznaczone są do własnego użytku osobistego przez zalogowanego użytkownika. Zakazane jest nagrywanie, kopiowanie oraz publiczne udostępnianie materiałów audiowizualnych w jakiejkolwiek formie.
Uwaga: Biorąc udział w wydarzeniu uczestnicy zgadzają się na nagrywanie i udostępnienie nagrań w ramach VOD.

Zyskaj aż 200 zł zniżki dzięki voucherowi członkowskiemu i ciesz się dwa razy dłuższym dostępem do VOD.